diumenge, 4 de maig del 2014

GRAN ÈXIT DE LA FESTA REIVINDICATIVA A MANACOR DE LA PLATAFORMA PER L'EDUCACIÓ

La jornada d'ahir iniciava un llarg itinerari d’actes per totes les Illes. Hem començat a Manacor i volem que la nostra veu se senti per tot arreu. Així ho anuncià el manifest que ahir sonava fort des del cadafal que va concentrar l’atenció dels centenars d’assistents a la Festa per l’Educació que ahir es va celebrar a la plaça Ramon Llull de Manacor durant tot el dia.
“Avui som aquí per fer renou i per dir ben fort que n’estam farts, perquè la Conselleria ni escolta ni negocia, augmenten les mentides descarades i malintencionades i el Govern aplica unes retallades mai vistes mentre creix la pressió i ens fa encarar un TIL inaplicable, que provoca més fracàs i més conflictes a les aules”, seguí el manifest que llegiren Pere Grimalt, en nom dels pares i mares d’alumnes, i el professor Harmut Bosmann.
Abans de l’acte més reivindicatiu de la jornada, els tallers, la música, l’animació, el teatre i la pintura prengueren protagonisme a la plaça que els manacorins coneixen com el Mercat. Els assistents a la festa que organitzà la Plataforma per l’Educació amb els suport de desenes d’entitats de Manacor pogueren participar en tallers de maquillage, decoració i manualitats diverses.
Després la companyia teatral Neo Rural escenificà un espectacle pensat especialment per a la festa d’ahir, que va incloure una edició del noticiari NA-DA amb el ministre Wert com a notícia del dia. No fou fins que la plaça sencera acabà de cantar L’estaca, de Lluís Llach, que començà la lectura del manifest.
“Manacor és, ha estat i serà referent i capdavanter en la defensa d’una educació pública, de qualitat i en català tant en els centres públics com en els concertats. Ara mateix som dels darrers de l’Estat i d’Europa en inversions educatives. Volem unes polítiques que afavoreixin la implicació i la participació real i efectiva de les famílies. Volem que es rectifiquin les lleis que ho impedeixen i reclamam millorar la formació del professorat, incentivar la investigació i un millor sistema de beques”, reclamà des de Manacor la Plataforma per l’Educació.
“El problema del qual parlam no és només un problema d’aules o de mestres, no és un problema secundari, no és una simple qüestió d’estil”. Ens jugam una mica més en aquest conflicte, perquè la qualitat, l’autonomia i la llibertat en l’ensenyament són la base de la participació democràtica i de la convivència paciífica”, continuà el manifest. I amb el convenciment que “l’escola ha de funcionar perquè funcioni la societat!”